Dagens stora nyhet

Ibland blir jag förvånad när jag läser nyheterna och vad journalisterna ger oss att läsa. Lyssna på den här rubriken: Zlatan: Jag pratar med Henke Larsson oj oj, stort tycker jag, 
men ska den rubriken locka mig att läsa innehållet av artikeln?



Över till något mer roligare att läsa om, Pridefestivalen. Den stora festivalen är i full gång i stockholm 27/7-2/8 är det party i stan och massor med hånglande människor eller? Nej nu har jag nog missuppfattat något, det är en parad med vackra människor som klätt ut sig i vackra kläder, läder och kedjor. Temat för i år, "Hetero", fokuserar på hur heteronormen praktiskt inverkar på homosexuella, bisexuella och transpersoners vardag, vilka konsekvenser den för med sig och hur den påverkar samhället i stort.

Innan jag avslutar för idag måste jag visa hur badrummet blev, jag målade resten i morse och satte upp spegel och hylla som sagt så är detta bara preliminärt då det inte alls ska se ut så här framöver. Men jag och Linn blev nöjda med vårt snabbjobb. Från 90-talsgult med bård och krimskrams till ett sterilt grått med svarta inslag...passar oss perfekt.
Kommentera inlägget här: