Ögonbrynsplockning

Ögonbrynen är en viktig detalj i asiktet. Jag försöker lära mig knepen för att plocka rätt och forma mina ögonbryn till en fin vacker form, man fan vad ont det gör. Förut gick jag till ett proffs inom detta område, men så fick jag för mig att detta skulle jag väl klara av själv...hmm nu börjar jag tveka. Har jag inte sagt det förr, vi ska göra det vi är bra på...och jag är inte bra på att plåga mig själv...låt någon annan göra det....*ler*

Något jag lärt mig på resan "kan själv" är att plocka ögonbrynen gör att de hårstrån man alltid tar bort börjar växa långsammare för att sedan försvinna helt. Därför ska man tänka på att inte plocka för mycket om man någon gång senare vill ändra formen.

  
Extra kul att ha en fotograf (Linn) i hasorna medans man gör detta smärtsamma....*ler*
Kommentera inlägget här: