Mitt tillfälliga tillstånd


Universella och basala emotioner kallas tillståndet mina känslor är i just nu. Ja, jag vet , jag om någon är förespråkare för ett enkelt och lättläst språk men vissa saker kan man inte förklara enkelt, i mitt fall är det känslor.

Wikipedia förklarar det så här: Känslor, eller emotioner, tar sig ofta fysiska uttryck, som exempelvis människors tendens att le när de är glada.

Att ignorera känslor är att ignorera själen, vilket är detsamma som att ignorera livet. Jag har haft en period i mitt liv då jag ignorerade känslorna och bara va...ja ni känner säker till känslan. Det är när man tycker att det känns lite tyngre än vanligt att greppa känslorna, så man låter bli. Detta tror jag är ett läge som både är på gott och ont och behöver inte vara allvarligt utan ett litet försvar och viloläge...men det gäller att ta sig ur det, fort.

Outtryckta känslor lagras i kroppen och blir en del av vårt undermedvetna och vi väljer om vi vill uttrycka dom eller inte, dvs vart dom ska landa.

Jag älskar känslor...starka, svaga, arga, glada, ledsna  i alla former så länge dom mynnar ut i något gott förstås. Att uttrycka känslor är ett behov jag tror vi människor har och det är när vi stänger av som vi tappar en del av vår identitet. Däremot så uttrycker dom sig på olika sätt hos olika människor och det är viktigt att acceptera.

Jag är glad och strävar mot lycka i alla former och jag vet att jag kommer att nå mitt mål.

Kram på er mina vänner

En beskrivande låt av Shinedown "Call me"
 http://open.spotify.com/track/2nBWxgSZ79w9l6t2rUg6pl
P:

pst glöm inte att du är bäst....



Besos guapa

Johanna Karlsson:

Du är bäst Jeanette!

Jag anser att det är ett friskhetstecken att kunna uppleva alla nyanser av känslor. Jag tycker att de som verkligen har problem är de som stänger inne allt och aldrig står för att de ibland inte är på topp. Det är mänskligt att uppleva, alla intryck och händelser är en upplevelse. Jag föredrar att vara ärlig mot andra och mig själv när det handlar om vad jag upplever. Jag tillåter mig själv att uppleva alla tillstånd, ledsen, arg, irriterad, glad. Jag föredrar också att höra sanningen från andra istället för att bara få till svar:

- Jag mår bra!

Oavsett hur den sanna känslan är.



Älskar dig! Puss Johanna

Kommentera inlägget här: