När fan ska man ge upp??

Så alla vänner, kvinnor och män..alla har vi upplevt den och det är inte trevligt, olycklig kärlek. Den gör ont och hur mycket man än försöker förtränga känslan så finns den där och gnager...men den går inte att slå ihjäl, skrämma eller prata bort, den bara är där så länge den känner för det verkar det som.

Om man nu är intresserad av en man som inte ger något gensvar, ska man ge upp eller fortsätta hoppas. Är det en förlängning av plågan bara...gå vidare sa en vän. Visst inga problem säger min mun och min hjärna men mitt hjärta då...hur får jag det att gå vidare.

Ibland tar vi fel beslut i livet och kanske får sota för dessa resten av livet, men jag har förstått att jag inte är beredd att ge upp förrän jag vet att det är helt kört, dvs då jag vet att jag gjort allt i min makt och tyvärr inte kunde göra mer. Dvs endera göra mig mer olycklig eller åtminstone läka på vägen.

86.700 träffar får man om man googlar på "olycklig kärlek", det måste betyda att jag inte sitter själv i den här sitsen, eller hur? Däremot om man googlar på ordet "kärlek" så får du över 7.450.000 träffar, vilket måste betyda att kärleken vinner...även här, så jag har gott mod, jag ger inte upp än.

En servett blev ett blad som det skrevs ord på...ett minne, ett hopp....
Kommentera inlägget här: