En superbra vecka och vi går Live on M.A.R.S

Veckan som gick var en spännande vecka, jag har till och med kört min bil längre än till Upplands-Väsby igen...(anledningen tar jag vid ett annan tillfälle). Ni som känner mig vet att det värsta jag vet är att köra bil söder om Väsby, jag är verkligen livrädd för det...många filer, jättemånga bilar..hua!! För någon månad sedan körde jag till Nacka, inga problem sa alla, det är bara att köra Essingeleden osv. När jag var mitt i detta kaos av bilar och filer så ringer jag min pappa och undrar vart fan Essingeleden är...jag men gumman säger han vart är du? När jag förklarat det så säger han - ja, men då är du ju på Essingeleden. Så för er alla som är som mig..det finns ingen skylt där det står ESSINGELEDEN, med andra ord den finns inte, den bara ÄR...helt plötsligt..fråga mig inte när den börjar eller slutar...

Så kära vänner, ni som inte jobbar eller älskar Social media och suckar med orden att man bara surfar runt i "inge-mans-land" och tycker att det är flummigt. Jag säger bara ESSINGELEDEN....kanske ett jämförbart senarium. Det finns inte men när man väl hittar den så är det ganska kul!!

Jag har träffat nya människor den här vecka, träffat flera av mina kära vänner i olika forum och tillfällen, haft sjukt mycket att göra på jobbet och haft det otroligt kul! Sammanfattningsvis, mmmm en bra vecka. Nu väntar jag på att trigga upp min tillvaro och göra nästa till en ännu bättre.

För er som inte vet vad jag gör på jobbet så jobbar jag just nu mycket med social media och bland annat håller jag på att marknadsföra med många andras hjälp en satsning på ett ungdomsrådslag för ungdomar i vår kommun. Ungdomsrådslaget har nu dragit igång med att locka band att anmäla sig till en tävling där priset är ett gäng spelningar i sommar. Känner du någon som spelar i ett band och bor i vår kommun? Sprid då budskapet att dom ska anmäla sig på www.liveonmars.se. Det kommer att bli sjukt kul och dom får dessutom spela på samma scen som många andra superbra artister när vi inviger vårt Midgårdsbad den 10 juli. Det kan vara början till en framtida karriär, bra kontakter och eller varför inte bara en otroligt häftig dag...vem vet vad framtiden har i sikte....läs mer på sigtuna.se/midgardsbadet

Se till att våra ungdomar bli ännu mer delaktiga och att vi får höra vad dom tycker. Deras tankar och funderingar om framtiden är viktiga för oss!!

Nu väntar en helg med vänner, jobb och vila.
Puss på er!



Mimmi:

Hmmmm. Vad gjorde du söder om Väsby???

Kommentera inlägget här: