Kråkflickan

Psykoterapeuten Sofia Zetterlund utreder två klienter: Samuel Bai, barnsoldat från Sierra Leone, och Victoria Bergman, en kvinna mitt i livet, bärande på ett stort, oläkt sår från barndomen. Två olika människor med samma problematik: de visar båda tecken på multipla personligheter.

Samtidigt hittas en ung pojke död i ett buskage. Kroppen är svårt sargad. Torterad? Han är av utländsk härkomst och ärendet får låg prioritet då pojken saknar historia. Saknad av ingen. Kriminalkommissarie Jeanette Kihlberg och terapeuten Sofia ställs inför samma fråga: Hur mycket lidande kan en människa utsätta andra för innan hon själv upphör att vara människa och blir ett monster?

När de två kvinnliga utredarna dras alltmer till varandra kommer svekets krafter att hota även äppelträdsidyllen i Gamla Enskede.

KRÅKFLICKAN handlar om svek och vad sveket kan göra med människor. KRÅKFLICKAN är första delen i trilogin om Victoria Bergmans Svaghet.

www.krakflickan.se


Författarna Jerker Eriksson, Håkan Axlander Sundquist och lilla jag.

En författare, jag kan bocka av att i min vänskara har jag nu en fullfjädrad författare och jag är så stolt, tack Jerker...vet inte vad jag kan bidra med i ditt liv, mer än att köpa din bok, vilket jag förstås redan har gjort.

Idag var det då dags för releasepartyt för thrillern Kråkflickan, skriven av Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist. Två män, inte riktigt, men nästan mitt i livet, och som nu har en ny start i livet som, i min värld, succéförfattare. Med ett glas rödvin i handen och en signerad bok i den andra kunde jag inte annat än le medans Jerker signerade böckerna, vi känner inte varandra speciellt bra, men jag kunde ändå inte låta bli att stolt dra på munnen och förstå vilken otrolig känsla det måste vara just nu, just då.

Så nu väntar vi ivrigt på bok nummer två i denna triologi....

Sakta vandrade jag hemmåt i kvällens mörker med en bok i min hand, och om jag nu inte läst på väldigt lång tid så ska denna bok få hedersplatsen bredvid mig i sängen och jag ska känna, lukta, och ta in det som dessa två män har åstakommit tillsammas i boken, Kråkflickan.

En stor kram Jerker och Håkan och alla ni andra.



Kommentera inlägget här: