Våren är här för att stanna.....

Ledig, smaka på ordet. L som lugn, E som engagemang, D som drömma, I som inget, G som gunglig...;) Lugn och ro, engagemang i vårsysslorna och bra drömma och inget planerat. G får stå för samma sak som bapelsin gubbjävle, dvs hittade inget bra ord för den bokstaven:)

Helgen började med god mat och vin. Jonas hade köpt Morbergs vin så vi testade det, riktigt gott, både före, efter och till maten, dvs lättdruckigt utan att bli mesigt. Efter middag och ett par glas vin gick vi ner till Farbror Blå för en drink, som blev två innan vi gick hem.

När man passerat 40 verkar det som man inte kan vara lugn i kroppen nog att sova ut, allafall för oss, klockan 8 var vi upp och undrade varför ICA öppnar så sent (9)...eftersom vi ville köpa nybakat bröd till frukosten. Vad hände med sovmorgonen, en slät kopp kaffe i morgonrocken vid 12? Nej klockan 12 då hade vi avverkat frukosten, gått 1 mil och sopat av uteplatsen! Vad hände...men samtidigt känns det som livskvalitet så jag klagar inte, vill bara påpeka förändring i livet, och jag njuter:) Förändring är bra, förändring betyder utveckling. Så jag har passerat 40 men utvecklas och förändras fortfarande, det känns bra! Och så är jag nykär också, ni fattar kombinationen...:) Succé!





Min egen "Superman"




Promenad i vårvädret i underbara Sigtuna.

Ha en underbar helg alla vänner!
Kram
Kommentera inlägget här: