En vecka har gått...

...och massor har hänt i mitt liv, i allas liv. För en vecka är massor med timmar, minuter och sekunder som vi fyller även om vi inte alltid tänker på med vad. En liten prinssessa har dessutom sett dagsljus för att ovetandes veta att hennes liv kommer att bevakas i just det, timmar, minuter och sekunder.

Förra helgen började med plåtning för Benetton, sen kom lördagen med middag hos härliga Monica och Roger och lördagen avslutades hos Anna och Roger med ett antal glas vin, en mycket trevlig kväll som avslutades med att vandra hem i mer eller mindre snöstorm. Veckan gick och ljuset är nu framme mer och mer för varje dag och det betyder att våren närmar sig, så även Linns och min Thailandsresa.

Den här helgen har inneburit träning, god mat och härliga promenader i ett fortfarande kallt landskap. I lördags var jag och pappsen ute och gick i 8 km och idag tog jag och Jonas en promenad på en mil. Halt, halt halt men vacker, vacker, vackert. Jag ramlade bara en gång och Jonas skrattade åt mig, men fan vad ont det gör, även om jag tycker att min rumpa är mjukare än vad den borde vara så är det inte tillräcklig för att agera någon som helst airbag i denna situation. Dessutom var hästskit i banan väldigt nära och hade jag satt mig i den hade detta inlägg haft ett helt annat innehåll med all säkerthet, det en jäkla massa skitsnack. Nåväl min kära fick mig på fötter och vi kunde så småningom fortsätta gå. Jag försökte gnälla lite för att få sympati men icke...:)

Nästan hemma stannade vi till och tog en kaffe på vägen...så härligt snart sitter man ute och dricker kaffe. Våren är snart här!

Ha en härlig avslutning på helgen!

 
Lördag med underbar middag

Lunch
 
Sten i olika form i Sigtuna

En ny brygga i vinterskrud.

En gammal brygga i viloläge.

Ett föremål som funkar på is

Ett båt som väntar på att få komma i rätt köl.
 
Strandpromenaden

Viby By
Kommentera inlägget här: