Kulturer och mat

Vad underbart det är att jag har nära till andra delar av världen. Hur gjorde vi förr för att få dessa resor till andra kulturer. Jo vi betalade dyrt och tyckte att de var konstiga och annorlunda. Idag är vi tacksamma för allt vi får lära oss. Jag bor och lever mitt i en oas av olika smakupplevelser och kulturer.

Igår tog jag en promenad till Akalla från jobbet, en förort som många har som adress. Även många som inte är födda i vårt land men som nu är en stor del av den. Ett centrum med olika butiker med billiga priser. Kläder, grönsaker och frukt, data och bageri. Allt finns där men med en touch av andra länder, så härligt. På kvällen åkte jag till Thaifong för att köpa lite asiatisk mat....kyckligspett, jordnötssås och nudlar. Vilken ymnest att få ta del av detta på en och samma dag.


Akalla


Thai Fong cykel eller TukTuk kanske man ska säga


Nudlar så långt ögat når.....
Kommentera inlägget här: