Bakdags

Jaha så var då julen snart här. Jag brukar märka det på att även jag börjar tänka på bakning. Kan inte tänka mig en jul utan lussebullar eller pepparkakor, men jag har ingen tanke på att göra det själv. Fördelen med att få äldre barn är att dom tar över visa sysslor under en period, jag har en sån period till godo just nu, jappa bakning. LInn älskar att baka och gör det både i tid och otid. Mest i tid.Hon är jätteduktig.
 
Igår bakades det muffins och gjordes kola samtidigt till att sälja för klassens kassa på julmarknaden här i Sigtuna. Själv tog jag en kopp kaffe och tittade på:)
 
 
Jag har också börjat längta efter att få flytta,detta märks om inte annat på att jag nu tar hem banankartonger från ica, två åt gången så att de ska finnas här när jag får lust att ta tag i något tråkigt skåp eller dylikt som aldrig används. Herregud jag ska ju flytta om två månader och jag har så mycket grejor. Nej inte framme men fasiken vad jag har skåp/byråer och ett stort förråd. Så jag har lovat mig själv att börja itid. Kanske kan man då hinna sälja bort lite också på vägen. Men först och framst måsta jag ha tag på ett förråd för mina möbler som ska till landet. HJÄLP!
Kommentera inlägget här: