Höst vs vinter

Jag hann njuta ett tag av hösten, med vackra färger och lagom temperatur i helgen. Men plötsligt som det aldrig hänt förr blev marken vit och kylan gjorde sig påminde. Vinterkläder, element och dubbdäck, var ord som poppade upp i mitt huvud. Vintern är här för att stanna ett tag framöver.
 
Jonas och jag hann göra ett par promenader i den vackra hösten innan färgerna försvann. En tur in till Rosersbergs Trädgård för en fika ute. Första gången jag besökte stället och blev imponerad. Mycket mysigt.
 
 
Men även Sigtuna fick vi njuta av solen i helgen.
 
Och som alla andra år när det är dags att krypa in och mysa så kommer mitt intredningsinresse tillbaka, eller rastlöshet, kalla det vad som helst. Sovrummet ska få sig en ny fondtapet och köksbordet ska få stå mjukt, dvs en matta ska inhandlas. Vardagsrummet har fått vintergardiner, svarta längder. Så här ska surfas på heminredningssajter. Ja just det, den första julklappen har köpts....så det så!!
 
Kommentera inlägget här: