Partyhelg!!

Ja så kom då äntligen helgen! Fredagen avslutades med en litet restaurangbesök i Sigtuna med min kära kollega Maria och hennes blivande man, även Johan gjorde oss äran så vi fyra fick en trevlig middag med god mat och massor med vin och öl.
Lördagen fortsatt i fredagens spår genom att jag fick vara med och fira min kära f.d svärmor när hon hade 70-års kalas i Skyttorp. Kul att träffa alla "gamla" släktingar. Om jag är så pigg och fräsch när jag är 70 ska det bli en hejdundrande fest men jag ska klara mig igenom min 40-års kris först *ler*.
Foto: Linn Sundin




Sigtunas samlingsplats "Våfflan" en solig söndag.... Nu har även övriga Sverige börjat hitta tillbaka till Sigtuna, det känns tryggt.


Märsta station en lugn söndagseftermiddag, fridfullt

Söndagen så var det dags att komma ner på jorden och vakna upp i verkligheten igen. Jobbade i sex timmar på eftermiddagen genom att dokumentera vår kommun innan jag till slut kunde ta söndag och slänga mig i fåtöljen och zappa på tvn.

Någon som hände i slutet av veckan var att en gammal kompis från "livet innan man blev vuxen på allvar" tog kontakt med mig och det var så jäkla kul. Jag har många gånger genom åren funderat vad som hänt i hennes liv som man gör med personer som stått en nära i livet. Och det är så otroligt kul att äntligen få svar på alla frågor. Vi hade det vilda livet ihop med många äventyr och roliga minnen. Jag tror alla har en sån vän från det förflutna och något gör att man alltid har ett band tillsammans som knyter ihop en.

Det var den tiden då man klev ut i vuxenlivet (och trodde man var vuxen), flyttade hemifrån, drack vin, åkte utomlands...ja allt det där har vi upplevt tillsammans. Nu är vi båda vuxna, åtminstone jag har fått rynkor (hon ser otroligt fräsch ut på kortet) vi har barn och livet har liksom för alla andra gått vidare. Men visst är det kul att ibland få drömma sig tillbaka......och jag är överlycklig att ha fått tillbaka kontakten med min kära vännina. Så Tack Anne-Li att du kom tillbaka i mitt liv!!!
Kommentera inlägget här: