Bibeln har kommit...???

Allvarligt...om någon skulle ställa frågan vad som har hänt i världen, eller i Sverige, eller i Stockholms län sista veckan så skulle jag nog inte kunna svara. Ingen tidning har jag läst, inte ens på webben, tv:n har inte slagits på och mitt umgänge har varit mycket begränsat. Jag har helt enkelt jobbat bort tiden, vilket medför att jag antagligen missat en vecka av livet...eller två.

Det jag kan trösta mig med är att mitt arbete är min hobby, mitt intresse och mitt liv (ja förstås förutom min underbara dotter som jag har intill mig hela tiden, mitt i detta). Jag funderade en stund hur jag skulle rent intillektuellt få tillbaka denna tid och tänkte att man måste fan kunna googla på vecka 34...eller??

Jodå det funkade...det här är det några av de senaste som hänt enligt cyperspace....

Vänsterpartiet har under vecka 34 intagit Stockholms centralstation. Under parollen "Håll ihop" kampanjar de för ett regeringsskifte den 19 september. ...

Vecka 34 arrangeras därför en temavecka kring hastigheterna i tätorter runt om i landet. Fokus är att skapa trygghet och säkerhet för oskyddade trafikanter ...

Antalet nya arbetssökande i USA uppgick till 473.000 i vecka 33, ... att man köper ut investmentbanken Morgan Stanleys 34-procentiga andel i det onoterade ...

Inseglingen på frakter i Persiska viken fortsatte att sjunka under vecka 34, jämfört med föregående vecka. ...

...ja och så var det ju förstås ZLATAN...orkar inte ens läsa...var det graviditet och avtal...eller bara graviditet??

Ja som ni förstår av ovanstående så var det inte så mycket jag missat trots allt och den stora nyheten denna vecka har jag under inga omständerheter missat...den damp ner i min brevlåda...

Katalogen visar ungefär en tredjedel av sortimentet om 10 000 artiklar. Årets Ikeakatalog når svenska folkets brevlådor under vecka 34.

Årets bibel är här och det kommer att bli många besök till kyrkan i höst...underbart!!! Snygga fotografier, snygg inredning och många billiga och mysiga saker som man inte behöver men måste ha.

Så med faciet i hand så kan jag säga att trots mycket jobb så har jag nu läst in mig på det som behövdes och bläddrat i IKEA-katalogen så hörnen blivit slitna och insett att jag trots allt fortfarande är med i matchen och att jag har världens roligaste jobb....

Kram på!!!
Kommentera inlägget här: