Fredagsmys

Jonas och jag var ute och gick och konstaterade att fredagen låg nära till hands....ja tiden går så förbannat snabbt, säger jag. Ja snart är vi döda säger Jonas och ler. VA! Så kan man inte säga. Men det är sant. Tiden går så snabbt så vi måste verkligen leva här och nu. Inte planera upp våra liv för mycket, här och nu!! VI lever nu!
 
Jag har följt mediautspelet på Aftonbladet när det gäller Isaac och lider med de som är på plats och lever i denna misär, även media.Det finns dom som är närmare döden än vi och just nu känns det väldigt bra att det är fredag och jag sitter mittemot min älsking och dricker och glas gott rött vin i min trygga vardag och skriva om saker som är helt oväsentliga men som också är viktiga. Att poängtera att även om vi tycker det är hemskt det som som händer runt om i världen med krig och elände så måste vi fortsätta se det som är positivt på våran kammare och njuta av det.
 
På tal om vin, om ni inte har provat Coffe Pinotage så är det dags, dvs om du tycker om rött vin.
Och nu ska vi träna på det där med QR-kod för att vara med i tiden.  Om du läser detta inlägg på en dator så tar du nu fram din smartphone och om du inte redan har uppen QRReader så laddar du ner den nu....jag väntar.....
.......
.......
 
Så ja, ladda ner denna QR och lägg sidan som favorit så glömmer du inte bort den imorgon när du går in på systemet för att köpa ett gott rött vin till kvällens middag. Prislappen är 89 kr.
 
Jaha eftersom det inte händer mer än vanligt i mitt liv så har jag börjat fuskat och förmedlar vad media talar om och upplyser oss om. Vad som händer i Sverige och övriga världen. Nu kanske det inte alltid är intressantare än det som händer i mitt liv, men jag vill ju inte trötta ut er heller;)  Min dotter tröttar ibland ut mig med tjatet om en hund, känner du igen det?
 

Detta visad idag Metro och det är klart.....Come to mummy! Jäklar så söt. Nej några husdjur ska vi inte ha. Inte nu.
 
Nu ska jag fortsätta leva i nuet och njuta av mitt vin, och vetskapen att min far sliter och svär med deras tapetsering på landet, skål pappa:) samt slappa för att tidigt imorgon bege mig och köpa en större säng till min dotter, dags för en 120 cm, ssccchhhyyyyyy hon vet inget:)
 
Trevlig helg alla som orkat läsa hit och glöm inte
 
NJUT AV HELGEN och lev här och nu!
Kram
 
Källa: Metro, DN och SvD samt systembolaget.se
 
 
 
Kommentera inlägget här: