Min prinsessa, tonåring

Så var tog åren vägen? Det undrar nog de flesta föräldrarna när de ser på sina barn. Herregud, min pappa måste verkligen undra, att ha en dotter som är 43. När Linn fyller 43 så är jag 73, ja den dagen hoppas jag att jag får uppleva och att jag, som idag, undrar var tog åren vägen, men att de är fyllda med massor av äventyr. Att få blicka tillbaka på sitt liv och se ett fullt och lyckligt liv bakom sig och fortfarande se massor kvar i framtiden borde få vara allas verklighet. Men nu tillbaka till min prinsessa som hunnit bli 13 år, tonåring. Herregud
 
Så vad står tonåring för, förutom ordet.Så här står det i Wikipedia:
Ordet tonåring, som är bildat efter engelskans teenager, bygger på en observation av svenska räkneords sammansättning: Orden tretton, fjorton, femton, sexton, sjutton, arton och nitton slutar alla på ändelsen -ton ). En tonåring är alltså en person som är 13 till 19 år gammal. Begreppet tonåring har uppstått under 1900-talet, och speglar en förändrad verklighet för barn och ungdomar. I det gamla bondesamhället var man barn tills man blev vuxen (ofta i samband med konfirmation eller värnplikt), men tonårstiden eller ungdomstiden (som är en längre och mer svårdefinierbar ålder) innebär numera en lång övergångstid, när man fortsätter sin utbildning men samtidigt har möjlighet att vartefter pröva på olika aspekter av vuxenlivet.
 
Vi firade Linn redan efter 00-slaget i natt, allt för att ändra ritualen att väckas på morgonen, hon är ju en tonåring och dessa behöver sin sömn. Senare dök några nära och kära upp för att fika och fira, morfar och Laila, Monica och Roger, Albin och Erika, alla med spännande paket. Det var en mycket nöjd Linn som gick och la sig för att lägga dagen D bakom sig och börja nedräkningen för nästa men även för att förbereda sig för första dagen på högstadiet.
 
Två stora händelser i livet ska nu ske, ingå i tonårslivet och börja högstadiet och ha hela livet framför sig.
 
Älskar dig Linn.
 
Här följer några bilder från denna 13-åriga prinsessa tidigare dagar.
 
 
 
 
 
 
 
Petra Tjernsten:

Fina fina Linn!! Hon har vuxit upp från en bedårande liten tjej till en vacker tonåring och man fattar inte var tiden tog vägen... :)
Jag glömmer aldrig första gången jag såg henne, blev helt tagen av detta lilla underverk, som var så ofattbart liten och söt men ändå så stor och duktig, satt i sin stol i köket. Jeanette, du vet precis vad jag menar!? :) Grejen är att det känns mer nyligen är vad det faktiskt måste vara!
Krama Linn från mig!!!!!!!!!!!!!

Kommentera inlägget här: