Fotograferingsdag

Idag fick jag utöva mina kunskaper inom fotografering när det var dags att få fram bilder till marknadsföringen av EU. En bonde och en familj skulle fotograferas och vilken upplevelse.



Först fick jag äran att besöka vår kommuns största grisuppfödare, men förutom alla hundratals grisar så fanns även kor och får på gården. Under fotograferingen så var mitt önskemål att något av dessa djur skulle finnas med för att kunna symbolisera bonde och fick jag min dröm uppfylld när bonden tog fram både ett lamm och en liten griskulting.



Senare på eftermiddagen så hade jag äran att träffa en så otroligt trevlig och vacker familj. Mitt jobb är verkligen enkelt när sådana personer med den utstrålningen och positiva inställningen ställer upp. - Vad gör man inte för kommunen sa mamman i familjen glatt och med en sån inställning känns allt lätt, jag hade velat umgås med dom i timmar för att få ta del av deras energi och glädje men vi fick drygt 30 minuter tillsammans och jag hoppas att dom skall tycka om bilderna.

Direkt när jag kom hem så tog jag och familjen ett dopp på Sigtuna Fritidscenter. Ett par hundra meter bröstsim kändes efter ett tag i mina otroligt otränade armar men det var väldigt skönt efter en arbetsdag.Dagen avslutades med att jag satt ett antal timmar med mitt andra uppdrag som jag inte kommer att delge er här ännu. Så nu är jag klar för idag och ska snart gå och titta en stund på tvn innan jag stänger igen dom gröna.
Carina Hult:

Vilka kanon bilder! Toppen Jeanette hälsar Hultan

Kommentera inlägget här: