Så vad dricker vi på torsdag?

Det ständiga problemet....jag ska på systemet och köpa något att dricka till nyår. Jag dricker champangne/mousserande vin bara en gång per år och det är efter klockan 24.00 då jag egentligen borde sluta dricka sprit på dygnet men nej, det är då vi häller i oss den bubbliga, underbara drycken som på något sätt ska smaka lite strävt och halväckligt.

Men i år ska jag tänka efter, ha två flaskor (mousserande vin) och dricka så jag har lagom ett eller två glas kvar vid 12-slaget.

Här är några jag fått rekomenderat både champangne och moussernde vitt vin, har du något annat gott förslag, tages det tacksamt emot..snabbt dock..systemet imorgon!

Rotari Brut Riserva (nr 7567) 99 kronor
Louis Roederer Carte Blanche (nr 7600) 355 kronor
Chapel Hill Rhine Riesling Sauvignon Blanc (nr 2903) 54 kronor
Champagne de Pompadour Brut (nr 7395) 219 kronor

Kramar

Kommentera inlägget här: