Jobbig mamma



Idag har jag varit en jobbig mamma, enligt min dotter. Vi åkte iväg tidigt i morse för att inhandla lite nya julgardiner, julstjärnor och lite krimskrams för att få in första-advent-känslan i vårt hem. Jag tittade på gardiner, allt är rött...tycker inte om rött...kollade på julstjärnor...bara rött...jag suckade, pustade och grymtade. Till slut sa Linn till mig...- Mamma, det är rött för att julen ska symboliseras med rött. Ja, svarade jag men jag tycker ju inte att det är snyggt. Men då köper du inget rött, svarade Linn. Men vill inte du att vi ska ha lite rött då, svarade jag Linn. Mamma, vad du är jobbig...svarade Linn och vände på klacken och gick och tittade på något mycket roligare som smycken. Min dotter känner mig allt för väl. Förra året hade vi rött och jag bara avskydde det, även om det var julens färg så fick inte jag in värme och jul med det. Så när jag i år bestämt mig för att fortsätta med vitt och svart i mitt hem men dock i jultema så har min dotter redan förstått långt före mig...att det spelar ju ingen roll, bara jag är nöjd så är hon nöjd....

Jag har nu hängt upp en VIT julstjärna i vårt köksfönster, tagit fram de vita ljusstakarna och de svarta och nog börjar julen att göra sig påmind ändå här hemma....

vega:

haha gud vad fin hon är Linn, hon känner dig väl Jeanette, precis så har jag lärt känna dig...hm en del av din charm helt enkellt.... besos guapa



Kram på hela dig....//P

Kommentera inlägget här: