Helvetet på jorden

En dokumentär som CNN sände har fastnat i mitt huvud och får mig att rysa och verkligen tänka...Att vi är olika och har olika religoner osv det är något vi pratar om nästan dagligen, vi pratar klimat och krig men vardagen, var tog den vägen...jag har länkat till en hemsk, våldsam och tragisk vardag. Jag har alltid drömt om att bli volontär och att få dokumentera krig och elände för att visa upp för resten av världen så att vi kan förändra och förbättra,  men när jag ser sådana här dokumentärer måste jag tänka om....skulle jag orka, hur blir man som människa efter en sån resa, stänger man som journalist och fotograf av känslorna för att klara av det. Det är en hemsk värld där ute.

Se den om du orkar...annars använd din fantasi av elände och lägg till lite så kanske du närmar dig verkligheten.

The vice guide to Liberia
- kannabilism, heroin och barnprostition.

Kommentera inlägget här: