Prioriterad tid

Jag tycker om att jobba, nej jag älskar att jobba. Jag jobbar med det jag tycker är kul, jag får vara kreativ dock på bestämd tid och deadlines. Jag fotograferar för att jag blir inspirerad och motiverad och får träffa så många otroliga människor som berikar mitt liv. Men jag har också ett liv på sidan om mitt jobb. Jag har min älskade dotter, som jag vill ge så mycket tid jag kan, det innebär träningar, matcher, läxor och bara kvalitetstid. Jag har en särbo med familj som jag också vill träffa så ofta jag kan. För att få ihop det här så måste jag prioritera.

Det finns en sak jag inte tycker är kul som jag gärna prioriterar bort, städning. Jag vill gärna ha ett rent och fint hem, men jag verkligen avskyr att städa. Så kom RUT (Rengöring, Underhåll och Tvätt)-avdraget. Vilket gjorde att vi "vanliga" fick råd att unna oss lite lyx, och det är verkligen lyx. Att få komma hem och det luktar nystädat är en så härlig känsla och känns som en helt rätt prioritering. Så vill ni unna er  lite lyx och ge er själva kvalitetstid, anlita en städfirma.

Kram


Smsa Låna:

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

Kommentera inlägget här: