Pinsamt program



Hur f-n kan man bete sig på tv som det åtminstone framgår på programmet "Mammor och Minimodeller". Ett pinsamt programupplägg som jag inte riktigt förstår vad man vill nå ut med. Fiasko, pinsamt och så synd om dessa små töser, kanske förstör de sin dröm för att deras mammor är tv-kåta. Tyvärr att bli B-kändis med hjälp av sina barn, lågt tycker jag som antagligen inte leder någonstans mer än pinsamma rubriker. Vi vill alla våra barns bästa men för f-n det är inte värt det priset och jag hoppas för dessa barn att dom får ut något bra utav det i slutändan, kanske ett bra gage.

Något som man bör veta är att vara barnmodell inbringar inte miljoner utan barnen måste ha det som efterfrågas och framför allt tycka att det är kul. Och det är kul om man klarar av att se det som det är, inte glamoröst men en otrolig erfaranhet. Träffa duktiga designers, stylister, fotografer, sminköser och andra kreativa och duktiga människor i branschen.

I detta fall kan jag prata med erfarenhet i bagaget då jag är mamma och har en minimodell;) Det jag har sett hittills i programmet är en tv-produktion för tidsutfyllnad och en programidé som måste bero på idétorka. Verkligen ser helt annorlunda ut. I vår värld styr Linns agentur, dom bokar hennes jobb och är det något som stylister och fotografer inte vill veta av så är det oss mammor/föräldrar. Jag, modellmamman (och även pappa eller morfar) fördriver oftast plåtningarna med att inte vara i samma utrymme och dricka oss trötta på kaffe.

Från en "modellmamma"IRL;)





Kommentera inlägget här: