Fotografering och sushi

Varje år tar vi kort, rättare sagt blir barnen tvingade att bli fotograferade:) Nåja, barn som har föräldrar som jobbar på tivoli tvingas gå på det hela tiden och barn till föräldrar som äger biografer måste se alla senaste filmerna och inte klagar dom inte...så har man en fotograf i familjen får man lida lite och stå ut med detta. När jag blir rastlös och måste få vara lite kreativ så är de oftast de närmaste som får "lida", i år var det dock inte så plågsamt då tjejerna börjar vara i den åldern då det är ganska ok att bli förevigade men det kan ju ändras till nästa år så det gäller att passa på.
 
Min kära fästman vill dock inte vara med på bild mer än han måste, dvs han fixar inte till sig för det ändamålet. Åh andra sidan när fan gör man iordning sig här? Igår insåg jag när jag gick på affären här i Ullånger att jag antaligen inte ens skulle visa mig för grannarna i Sigtuna i mitt "tillstånd":) Men det är väl just det som är semester, att få se ut som man gör och inte bry sig oavsett vad omgivningen (mygg, broms osv) tycker. Men det är väl så man säger, man åker till Norrland när man "vill vara sig själv för en stund".
 
Ännu en gång blev det sushi här i stugan, till och med jag åt mig mätt denna gång på rå fisk och ris:) En del saker måste man lära sig här i livet och denna sommar har jag lärt mig att äta sushi. Inte det där förbaskade sjögräset dock.
 
En liten kavalkad bilder på de vackra barnen....
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: Semester, modellfotografering, fotografering, sushi, modeller,
Kommentera inlägget här: