Sjuk, flytt och alllmän kaos

Vem bokar in sjukdom veckan innan man ska flytta? Ingen förstås och sjukdomar knackar ju inte på dörren och frågar om dom får komma in..Men iibland kommer dom olämpligt och ibland jävligt olämpligt. Jag hade massa jobb, utbildning och massor med packning inbokat denna veckan. Och vad händer? Jag knockas av någon jävla förkylning på söndagen som gör att jag blir som förlamad, ja endast i skrift men det känns som jag blir helt oanvändbar. Jag ligger och tycker synd om mig själv i vår soffa medans jag ser Jonas springa omkring och göra massor med nytta, sådant som vi skulle göra tillsammans står han nu själv inför. Och som om det inte vore nog så får han dessutom hålla i markservicen. Jag känner mig som den värsta flickvännen i världen och detta är precis när vi ska bli sambo..... Nåväl från nu och framåt kan det ju bara bli bättre, fasikenvad jag ska skämma bort honom sen.
 
Linn har också varit liggandes i 40 graders feber i massa dagar och haft influensan men är nu på bättringsvägen, skola imorgon. Men dessa två sista feberfria dagar har även hon börjat att packa och denna underbara varelse har valt att nästan skänka bort allt till de som behöver de bättre än hon. Hans gossedjur, alla böcker, videofilmer och spel som hon inte längre vill ha ska skänkas bort.
 
Ja själv ligger jag här och ser över kaoset och tänker att nästa veckas dygn kommer att bli långa. På torsdagkväll ska lägenheten vara tom och på fredag går flyttlasset, så spännande. Men innan dess måste en förbättring av min hälsa ske. Jag ligger fortfarande bara och svettas, snyter mig och ser på mig själv uppifrån och suckar...
 
Jag bugar för Jonas och Linn som tappert står ut med denna gnälliga sambo:)
 
Och till alla andra som också ligger nedbäddade i samma oinbjudna förkylning, krya på er, det här är f-n inte kul!!
Till alla er som lider av allvarligare sjukdomar än en liten förkylning ber jag om ursäkt för detta patetiska gnäll, jag vet ju att det snart är över, men kände att jag behövde få de tur mig.....Så krya på oss alla och må 2013 blir ett år i friskhetens tecken.
 
 
Kommentera inlägget här: